.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مرثیه ای برای زغال سنگ البرز مرکزی - سوادکوه ....
پیشرو معادن بهانه است ؛ البرز مرکزی نشانه‌ است !
شمال نیوز : وقتی زغال سنگ مورد نیاز کارخانه زغال شویی تامین نشود،توجیه اقتصادی نگهداری،تامین حق الزحمه و... دیگر عقلانی نخواهد بود و مجموعه ای که معادن زغال سنگ را در اختیار دارد می‌تواند با کمترین قیمت کارخانه قدیم وجدید، که روی دست تهیه و تولید باد کرده را خریداری کند و این مرگ حتمی شرکت با قدمت و عظمت البرز مرکزی خواهد بود.
پیشرو معادن بهانه است ؛ البرز مرکزی نشانه‌ است !

شمال نیوز / محسن قبادیان قادی : در کش و قوس های بسیاری که حول معادن جداشده از شرکت البرز مرکزی در اجراء طرح خصوصی سازی رخ داد،بالاخره این معادن را مانند یک بازوی پرتوان از بزرگترین شرکت معدنی شمال کشور جدا کردند و به بخش خصوصی واگذار شد.

 

همان زمان هم گمانه زنی های بسیاری مطرح بود که با جدایی این معادن از چرخه تولید البرز و کوچک سازی اتفاقات دیگری رقم خواهد خورد و شهرستان سوادکوه از این موهبت خدادادی توسط عوامل انسانی محروم خواهد شد. 

 

گام بعدی هم شروع شد هنگامی که زمزمه جدا کردن معدن گلیران به گوش رسید،به هرحال با تلاش های بسیار و پیگیری های مستمر افراد دلسوز این ماجرا محقق نشد.

 

و البرز مرکزی نیمه جان دست و پا زنان خود را در چرخه تولید البته افتان و خیزان نگه داشت.

 

بعداز ورود شرکت پیشرو معادن ذوب آهن سوادکوه در تملک معادن جداشده و حواشی بسیار آن نیز اهل تحلیل و اطلاع زنهار داده بودند که ذوب آهن اصفهان برای هدفی بزرگتر پای در میدان نهاده و خریداری معادن مورد نظر شروع آن هدف است.

 

بنابر همین توصیه ها و تحلیل ها ، شورای تامین شهرستان در راستای حفظ منافع، همچنین تثبیت شرکت زغال سنگ البرز مرکزی یکی از شرایط مقرر برای تملک پیشرو معادن را چنین مصوب کرد تا کل زغال استخراجی را به کارخانه زغال شویی البرز بدهد و به نوعی پیمان کاری تامین زغال را به عهده گیرد.

 

با توجه به تملک بخش عمده معادن زغال سنگ و تامین خوراک کارخانه زغال شویی، همچنین توسعه و تجهیز معدن گلیران به علاوه راه اندازی معادن کرد آباد ۱و۲ خطری البرز مرکزی را تهدید نمی‌کرد.

 

اما الان که خبر پیشنهاد فروش معادن به هلدینگ صدر به بهانه سود دهی پایین ذوب آهن اصفهان به صورت رسمی منتشر شد، در صورتی که پیشرو معادن ذوب آهن سوادکوه در تراز مطلوب سود دهی قرار دارد، می‌توان با صراحت گفت : « پیشرو معادن بهانه‌ست،و البرز مرکزی نشانه ست.»

 

چرا که وقتی زغال سنگ مورد نیاز کارخانه زغال شویی تامین نشود،توجیه اقتصادی نگهداری،تامین حق الزحمه و... دیگر عقلانی نخواهد بود و مجموعه ای که معادن زغال سنگ را در اختیار دارد می‌تواند با کمترین قیمت کارخانه قدیم وجدید، که روی دست تهیه و تولید باد کرده را خریداری کند و این مرگ حتمی شرکت با قدمت و عظمت البرز مرکزی خواهد بود.

 

نکته آخر اینکه ؛ با توسعه و بالا رفتن راندمان تولید گلیران و راه اندازی معادن کرد آباد ۱و۲ البرز استوار تر از گذشته سر به فلک رونق تولید خواهد کشید، اما با تدبیر و رفع مغایرت قانون اصل ۴۴ تملک پروانه استخراج معادن پیشرو برای البرز مرکزی عاقلانه ترین راهکار برای آمد و شد چند هزار ارباب جمعی چون گذشته برای این مجموعه که به نوعی شناسنامه سوادکوه است خواهد بود.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.119 seconds.